mandag den 25. august 2008

Se Venedig og dø


Fandt den her total morsomme side på nettet, hvor man kan lave sit eget billede om til et klassisk yearbook billede gennem tiderne. Da jeg kom frem til dette billede af mig selv, kom jeg bare sådan til at tænke på den festlige og dejlige Lone Kellermann. Hun var da en festlig dansker, som burde have en solskins pris, for at gøre Danmark et bedre sted. Samtidig kom jeg til at tænke på den dejlige sang med Lone Kellerman: Se Venedig og dø:

Se Venedig og dø
Tekst & musik: Larsen, Jønsson

Åh Luigi ja nu skriver jeg igenka’ du huske at du var min søde venda vi sad og kyssed i gondolerneog du tog mig kærligt på gajolerneKa’ du huske da du sagde jeg er dinog du sang sonater i det klare måneskinÅh, Luigi måneskinåh, Luigi se Venedig og dø.


Åh du var faneme dejlig, da du sa’ til migmå jeg godt ha’ lov at invitere digpå en middag i min pappas pizzabarog jeg sukkede og sagde hvabehar.Og Fellini spillede på violinog du sang sonater i det klare måneskin.Åh, Luigi måneskinåh, Luigi se Venedig og dø.


Åh du var smuk som en gud og fiks på fingreneog gadelysene de flimrededa du fulgte med mig hjem til mit hotelnatportier’en sov og det var vores held.Jeg ku’ mærke skægstubbene på din kindda du sang sonater i det klare måneskin.Åh, Luigi måneskinåh, Luigi se Venedig og dø.
-Faktisk var den lavet til Kim Larsen og Gasolin, men sådan gik det ikke, de lod den gå videre. Og faktisk heldigvis for det. Lone synger den fantastisk.
Klem L. aka Kellermann

2 kommentarer:

PerBL sagde ...

Lowise!
Jeg faldt over din blog, hvor du nævnte "Se Vendig og dø".
Jeg var med i Reportagen, DR P1 den 22. august, og i morgen kommer journalisten for at optage til den næste udsendelse med mig.
I mit liv kom Lone Kellerman og hendes sang til at betyde uendeligt meget, og jeg vil bruge den som en rød tråd i morgen.
Tak!

Louise Eltved Krogsgård sagde ...

Er jo osse bare en dejlig dejlig sang der opfordre en til at få det bedste ud af livet og kærligheden. Send endelig link til udsendelsen, vil da gerne høre mere.
Louise