torsdag den 6. marts 2008

Oversprings handlingen der blev til en blog

Ja dette er så mit første indlæg på denne blog. Jeg kan lige så godt advare, jeg er ikke den store skribent, så bær over med stave og mange slå fejl. Det sagt, så glæder jeg mig da til at kunne tømme hjernen herinde, og det kommer nok mest til at handle om mig og mit provinsielle liv.

Først til motivationen for min blog, som skete da jeg googled "metode" og "speciale" da jeg manglede inspiration til at skrive metode. Blandt alle de forslag jeg fik dukkede Louise´s blog (indlæg fra den 19 feb. 08) op, hvor hun gennemgår 10 punkter til at udsætte sit speciale. Ja og inden der var gået 5 min havde jeg så oprettet min egen blog.

Jeg skriver pt. speciale på en overbygning til min pædagog uddannelse som hedder intet mindre end cand. mag. i læring og forandringsprocesser. Ja og hvis jeg består skal jeg så have et af de ekstra lange visitkort.

Min egen yndlingsbeskæftigelse som laver overspring i min specialeskrivning er
A) at google ALT og derved bruge 100 år på nettet i stedet for at skrive på specialet.
B) at lave det min studieveninde kalder akademisk rengøring, som går ud på at lige meget hvor rodet jeg for eget vedkommende er, kan jeg under opgaveskrivning får trang til at vise støvsugeren dele af huset, hvor den ellers aldrig kommer. Under denne katagori falder også trangen til at sætte foto i albums, sortere tøj i skabe og luge ukrudt.
C) Dr Phil får sin helt egen katagori uden nærmere forklaring

Ellers er jeg jo ret med på min navnesøsters liste for forsinkelse af speciale
Har venner der synes specialet er spild af tid, har både dyr og børn, og selv om jeg ikke er single og ret godt gift vil jeg sige specialet er med til at rokke rigeligt ved forholdet.

Og det var så dagens første og største oversprings handling og min debut som blogger.
Så tak til Louise, for ellers ville jeg jo slet ikke være bag ud idag ;)

Klem L.

1 kommentar:

Louise sagde ...

:-)

Ja, jeg ved ikke, om jeg skal sige tak eller undskyld. Men held og lykke med både din blog og specialet fremover. Jeg har faktisk også skrevet et indlæg om dit blogindlæg! Det kan du læse her:

http://louisera.blogspot.com/2008/03/om-en-blogs-ansvar.html