mandag den 10. marts 2008

I get by with a little help from my friends

Pyh en hård weekend, har bare knoklet derud af med speciale. Ja fik mig da også denne blog og fik da set min familie. MEN har faktisk været rigtig flittig. Jeg skal nemlig ud og lave interviews til mit speciale, og det har jeg ikke prøvet før. Jeg har jo en pædagogisk baggrund, og der har jeg ikke lavet egen empiri. Nu læser jeg så en cand mag overbygning, og mangler de fleste almene akademiske discipliner
Så nu må jeg springe ud som interviewer og ikke som Oprah eller Clemens fra Dr2, som ellers er fine journalistiske forbilleder, men ud fra grundbogs-biblen "Interview" af Steinar Kvale. Den har jeg så tygget mig igennem her i weekenden, og lavet mig de vildeste didaktiske overvejelser, og beskrevet alt fra etik til måden jeg vil optage på. De rigtige interviews skal laves på torsdag og fredag, men i dag kom så af to hold, i alt 4 gode veninder, som uden betænkning havde sagt ja til at øve interviewene igennem med mig. Alle havde forberedt sig, og var klar til at fortolke mine spørgsmål i mange retninger, således at jeg kan få mig et overblik over, hvad der venter mig, når det for alvor går løs.
Føler mig træt hertil aften, men også glad! -Glad fordi det gik rigtig godt med interviewene. Jeg føler mig også varm, varm om hjertet over så søde veninder, som gider komme i deres fritid trods de alle har småbørn, fuldtid, hus og have at se til. Alligevel kom de alle i dag og hjalp mig.
Så jeg er heldig, glad og meget træt her til aften.
Tak søde piger....
Klem L.

Ingen kommentarer: