søndag den 13. april 2008

Love is what they'll get when they break up and join in Spleen United

Er du klar over hvor gammel sådan en studerende husmor på 31.000 år kan blive efter en forårsfest?? Faktisk ret træt, for eksempel burde jeg lige nu enten lave tomatsuppe (min søns livret) og ikke sidde her i min sofa, mens Pippi drøner af sted på tv og skrive blog. MEN ak det er det eneste min krop kan holde til. Så lige om lidt tager vi bilen og kører til vidundret for tømmermænd, nemmerli restaurant den gyldne måge. Hvor saltindholdet i maden er tilpas højt og colaen tilpas kold for min trætte krop.
Nu lyder det jo rimelig trist, men det er jo faktisk kun fordi det var så usandsynligt sjovt i går. I 11. time lykkedes det mig nemlig at få billetter til universitets forårsfest, hvor Spleen United var hovednavn. Det kunne jeg ikke overse, er stor fan af Spleen United, som bare går rent ind med deres fede rytmer og gode tekster. Så fik trukket mormor op til børnepasning og fik fat i 4 billetter til migselv, manden, lillebroderen og hans bedste ven. Havde lidt blandende forventninger til festen, på den ene side glædede jeg mig usigeligt til at komme lidt op fra støvede bøger og ud i andre forsamlinger med andre end ungerne. På den anden side er jeg jo så og sige ikke prototypen på en studerende, og jeg var ikke sikker på, hvordan festen lige skulle gå. Det hele gik dog over, da vi til festen så skiltet med:" Gammel nar-bar" som var pyntet med slogans som "da jeg gik på AAU var der ikke farvefjernsyn" og "Da jeg gik på AAU havde vi sodastreams" Ja så kunne jeg jo kun føle mig hjemme, og vi bestilte straks en hel flok fadbamser. Herefter flød fadøllen så som en let strøm igennem opvarmningsband (5 unge fyrer og en toplækker sangerinde i hotpants og fed stemme) og derefter lige ind i Spleen united. Hold fast!!! hvor var de gode, kan slet ikke forstå hvorfor de ikke udelukkende har udgivet live albums, for hvor kunne de godt nok sætte gang i festen. Tror næsten ikke jeg kan nøjes med deres album længere, for mit anlæg kan simpelthen ikke spille højt nok, og netop faktoren med den høje lyd var bare prikken over i´et, for musikken flød rundt i lokalet og ind i kroppen og fik det til at være en af de bedste og mest nærværende koncerter jeg har været til.
MEN i dag skal der så betales for fadøl, sene nattetimer, høje støvler og flere fadøl. Og det må en gang pomfritter så afhjælpe en smule.....
Klem L.

Ingen kommentarer: